top of page

Mwah, mwah, mwah....

Eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik er van moet vinden... 5EM in 28:36. Deze wedstrijd in Genderen is de eerste na de vakantie en hij liep niet helemaal zoals ik had gehoopt. Op zich heb ik in de vakantieperiode lekker door getraind, maar het waren vooral rustige duurloopjes - weinig snelheidswerk dus.

Terug naar de wedstrijd. De eerste kilometer gingen we hard van start en al snel voelde ik dat ik het tempo van de groep waarin ik liep niet heel lang meer zou kunnen volgen. Achter me -op zo'n 100 meter- zag ik een groepje lopen en ik besloot om wat in te houden en bij die groep aan te sluiten. Vanaf dat moment kwam ik nooit echt lekker meer in het ritme, de benen voelden zwaar, de hitte viel me tegen, droge mond.

Het groepje waar ik in liep viel al snel uit elkaar en daar had ik dus ook niet veel meer aan. Uiteindelijk de laatste 5km alleen gelopen. Dat het niet liep zoals gehoopt bleek wel in de laatste 400 meter: normaal kan ik dan nog wel versnellen, maar zelfs dat lukte niet.

Ik had gehoopt op een 28 rond; er kwam uiteindelijk een halve minuut bovenop. Slecht is het niet, maar het kan (en moet) beter. Binnenkort hoop ik weer aan te sluiten bij de atletiek vereniging. Dan komt het met die intervaltrainingen (en dus ook de snelheid) wel weer goed. Hopelijk gaan we dan weer snellere tijden zien!


Blader door Tags
Er zijn nog geen tags.
bottom of page