top of page

2x 2km snel - en het verhaal erachter

Voor het eerst in 5 maanden tijd heb ik EINDELIJK weer eens een fatsoenlijke training afgerond. Lekker. Hard. Voldoening.

Het laatste kwartaal van vorig jaar heb ik wat (eigenlijk al het) gas teruggenomen. Een beginnende peesplaatontsteking en een rits aan andere kwaaltjes deden me besluiten om even niet meer hard te lopen. Maar sinds een paar weken ben ik weer onderweg. Eerst rustige, kleine rondjes, maar vandaag was het dan eindelijk zover: de eerste fatsoenlijk snelheidstraining. Twee keer twee snelle kilometers. Met de wind mee en tegen de wind in. Heerlijk. Wat kan hardlopen toch leuk zijn! Het tempo van deze snelle kilometers viel nog wel wat tegen, maar uit ervaring weet ik dat dat wel goed komt.

Voor nu heb ik verder geen specifieke hardloopdoelen. Langzaamaan weer opbouwen naar een fatsoenlijke 10km. En als dat gelukt is, dan zal ik voorzichtig het "M-woord" weer in de mond nemen; maar voor nu: genieten en nog niet aan doelen denken ;)

Blader door Tags
Er zijn nog geen tags.
bottom of page